
Gruzijski modni dizajner Demna Gvalasia oprostio se u sredu od modne kuće Balenciaga posle deset godina, spektakularnom revijom u Parizu na kojoj su, između ostalih, pistom prošetale Kim Kardašijan i veteranka Naomi Kembel.
Finalnu kolekciju 44-godišnjeg dizajnera koji prelazi u modnu kuću Gucci, još jedan brend u vlasništvu modne grupe Kering, pratili su brojni poznati gosti, među kojima su bile i Nikol Kidman i Keti Peri.

*

*

*

*

Kolekcija visoke mode jesen/zima 2025. u režiji Demne bila je svedena, oštra, gotovo monohromatska: modeli su nosili uglavnom crne i bele kreacije sa naglašenim ramenima i jastučićima u predelu kukova, dok su muškarci nosili predimenzionirane jakne i pantalone koje su se vukle po podu.
Na pisti su se, osim Kim i Naomi, našle i slavna francuska glumica Izabel Iper, kao i supermodel iz 1990-ih Eva Herzigova.
*
*
*
*
*
*
*
Demna, rođen u Abhaziji, ratom zahvaćenom delu Gruzije, i poznat po tome što koristi samo svoje ime, tokom decenije u Balenciagi punio je medijske stupce: od „Ikea“ torbe od 2.000 dolara do „kese za đubre“ vredne 1.800 dolara.
Godine 2023. našao se u centru skandala zbog reklamne kampanje za koju se smatralo da aludira na zlostavljanje dece, zbog čega ga je javno ukorio i izvršni direktor Keringa, milijarder Fransoa-Anri Pino, koji je zajedno sa suprugom, glumicom Salmom Hajek, prisustvovao i njegovoj oproštajnoj reviji.

Ipak, Demna je stekao ogromnu popularnost među milenijalcima i Gen-Z publikom zahvaljujući uličnoj estetici koju je uneo u visoku modu. Kim Kardašijan, njegova prijateljica i muza, nosila je jedan od njegovih crnih plaštova na Met Gali 2021. godine. Među njegovim fanovima je i britanska pevačica Charli XCX.
Dizajner Frank Sorbie, koji je istog dana predstavio svoju kolekciju inspirisanu inkaskom kulturom, izjavio je za AFP: „Balenciaga je pod Demnom ponovo našla svoj identitet. Uspeo je da brend izvede na vrh modne scene, što nije bilo nimalo izvesno. Bilo je mnogo pokušaja ranije — ali nisu svi uspeli.“
Na kraju revije, Demna je kratko izašao na pistu da pozdravi publiku, u crnoj dukserici, kačketu i vojnim pantalonama.
Sledeći izazov – Gucci

Nakon što je utrostručio prodaju i od Balenciage napravio brend koji je istovremeno avangardan i masovno prepoznatljiv, Demnin zadatak da „oživi“ posustali Gucci smatra se ogromnim izazovom.
„Njegova kreativna snaga je upravo ono što Gucci sada treba“, izjavio je Pino u trenutku imenovanja.
Ipak, akcije modne grupe Kering pale su za 12% na dan kada je objavljeno da Demna preuzima Gucci, a nastavile su da opadaju i nakon toga.
Analitičari su podeljeni: dok su jedni uvereni da Demna donosi svežu energiju, drugi sumnjaju da će njegov recept provokacije i spektakla koji je funkcionisao za Balenciagu, jednako uspešno delovati kod konzervativnijeg brenda kao što je Gucci.
„Demna je ikonoklast i koristi ironiju — to pomaže malim brendovima da privuku pažnju. Ali nismo sigurni da će ista strategija dati rezultate kod većeg brenda“, napisao je analitičar luksuznog tržišta Luka Solka.
Posle Demninog oproštaja, pažnja modne javnosti okreće se ka Belgijancu Glenu Martensu, koji predstavlja svoju prvu kolekciju za Maison Margiela, nasledivši ekscentričnog Džona Galijana.
Martens ima težak zadatak, s obzirom na to da je poslednja Galijanova revija u januaru 2024. proglašena velikim umetničkim uspehom.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: