Najpoznatiji uniseks parfem koji je osvojio svet

kejt MOd i Džoni Dep Foto: Media Punch, MediaPunch Inc / Alamy / Profimedia

Najpoznatiji je uniseks miris koji je popularizovao koncept uniseks parfema u mejnstrim parfemskoj industriji.

Devedesete su bile godine bunta, pomeranja granica i redefinisanja konvencija. U tom vrtlogu promena 1994. godine rođen je CK One, miris koji nije bio samo parfem već i simbol jedne cele generacije – generacije X. Kelvin Klajn, poznat po svom provokativnom i minimalističkom pristupu, stvorio je miris koji je odražavao duh vremena: fluidnost, slobodu i odbacivanje tradicionalnih rodnih normi.

CK One postao je prvi globalno popularni uniseks parfem, menjajući zauvek percepciju mirisa.

Rađanje ikone: Uniseks miris za novo doba

Kelvin Klajn, vizionar u svetu mode i marketinga, prepoznao je potrebu za mirisom koji bi odražavao rastuću svest o rodnoj fluidnosti i individualnosti. U saradnji s renomiranim parfimerima Albertom Morilasom i Harijem Fremonom, Klajn je krenuo u stvaranje mirisa koji bi bio jednako privlačan i muškarcima i ženama.

View this post on Instagram

A post shared by Calvin Klein (@calvinklein)

Nisu tražili kompromis, već miris koji bi bio iznad rodnih podela, miris za sve.

Inspiracija: Čistoća, jednostavnost i zajedništvo

Ideja za CK One bila je jasna: stvoriti miris koji odražava mladalački bunt, ali i osećaj zajedništva. Miris je trebalo da bude svež i senzualan istovremeno – kombinacija koja se retko viđa. Ključne reči bile su: čistoća, jednostavnost, pristupačnost. Želeli su miris koji bi mogao da se nosi svaki dan, u svakoj prilici, miris koji ne opterećuje, već oslobađa.

Calvin Klein One nije bio prvi uniseks miris, ali je sigurno najpoznatiji i onaj koji je popularizovao koncept uniseks parfema u mejnstrim parfemskoj industriji. Pre CK One postojali su mirisi koji nisu bili striktno kategorizovani prema polu, poput Eau de Cologne iz 18. veka, kao i nekih niche parfema. Ali CK One, lansiran 1994. godine, bio je prvi komercijalno uspešan uniseks parfem koji je postao globalni hit, prvenstveno zahvaljujući svojoj svežoj citrusno-mošusnoj kompoziciji i minimalističkoj estetici kampanje. Dakle, iako nije bio prvi, postavio je trend i utro put mnogim modernim uniseks mirisima, piše Žena.hr.

Mirisna kompozicija

CK One je citrusno-aromatični miris koji se otvara eksplozijom svežine. Gornje note bergamota, limuna, mandarine, kardamoma, ananasa i papaje stvaraju vibrantan i energičan uvod. Srce mirisa otkriva cvetnu, ali nimalo zagušljivu kombinaciju jasmina, ljubičice, ruže, đurđice i korena irisa. Ova cvetna raskoš uravnotežena je začinskim notama muskatnog oraščića. Baza je topla i postojana, zahvaljujući notama sandalovine, kedra, mošusa, ambera i hrastove mahovine. Ova kompleksna, a ipak harmonična kompozicija čini CK One izuzetno nosivim i prilagodljivim.

Kulturološki fenomen

CK One nije bio samo miris – bio je to stejtment. Revolucionarna marketinška kampanja, koju je snimio Stiven Mejsel, prikazivala je raznoliku grupu mladih ljudi, uključujući Kejt Mos, Dženi Šimicu i Stelu Tenant. Modeli, obučeni u jednostavnu, androgenu odeću, predstavljali su novu estetiku – grandž, minimalizam i odbacivanje glamura.

Kampanja je slavila individualnost, različitost i slobodu izražavanja, poručujući „One for all“. Crno-bele fotografije i video spotovi zračili su sirovom energijom i autentičnošću, savršeno se uklapajući u duh vremena. Prodaja je eksplodirala, a CK One je u jednom trenutku prodavao 20 bočica u minuti.

CK One je ostavio trajni uticaj u svetu parfema

CK One je postavio temelje za uniseks mirise i otvorio put brojnim sledbenicima. Njegov uticaj na industriju parfema je neosporan, a i danas, gotovo 30 godina nakon lansiranja, ostaje relevantan i popularan. Iako su se pojavili mnogi drugi uniseks mirisi, CK One zadržava svoj kultni status, podsećajući nas na vreme kada su se rušile barijere i slavila individualnost. Brojne varijacije, poput CK One Gold i CK One Summer, pokušali su da uhvate magiju originala, ali CK One ostaje jedinstven.

CK One je više od parfema. To je mirisna priča o slobodi, autentičnosti i prihvatanju. To je miris koji nas podseća da budemo svoji i da slavimo svoju jedinstvenost, bez obzira na rod, starost ili stil. To je miris koji je definisao jednu eru i nastavlja da inspiriše nove generacije.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram