Da li biste nosili dizajnersku odeću u gradskom prevozu? Chanel misli da bi trebalo.
Chanel na neočekivan način zagovara romantizovanje stvarnog života kroz svoju reviju Métiers d’Art 2026 u Njujorku.

Revija je počela zvukom koji je dobro poznat svakom Njujorčaninu – glasno, zveckavo tutnjanje voza podzemne železnice dok ulazi u stanicu.

Ali umesto uobičajene mase koja žuri na posao sa kafom u ruci, iz vagona su izašli modeli obučeni u Chanelovu kolekciju Métiers d’Art 2026, čime je najavljen početak druge revije koju je Matthieu Blazy imao kao kreativni direktor modne kuće.

„Njujorški metro pripada svima“, rekao je Blazy u zvaničnom saopštenju povodom kolekcije. „Svi ga koriste: studenti i oni koji menjaju pravila; državnici i tinejdžeri. To je mesto prepuno zagonetnih, ali divnih susreta, sudar pop arhetipova, gde bi svako negde da stigne i gde je svako jedinstven u onome što nosi. Kao na filmu, oni su junaci sopstvenih priča“, kaže on, a prenosi InStyle.
I Blazy je upravo uhvatio taj univerzalni, ali kratkotrajni osećaj – uzbuđenje kada u gradu koji nikad ne spava prođete pored neke fascinantne, fantastične osobe (u metrou).

Na kraju krajeva, šta je više njujorški nego doajenka iz centra grada sa turbanom i visećim minđušama na stanici Bowery?

Osim možda glamurozna žena u potpuno crnom tvidu, s crvenim karminom i sa zalizanom podignutom punđom koja nosi naočare za sunce u metrou…

Metro je veliki ujedinitelj – smišljanje životnih priča svih saputnika univerzalno je iskustvo. A svi njujorški arhetipovi koegzistiraju baš u ovom prevozu.

Od devojke iz visokog društva u svojoj haljini sa perlicama, koja verovatno nije mogla da naruči taksi jer joj se telefon ugasio na nekom događaju, do intelektualke u širokim nogavicama, ove žene zaista postoje ako pažljivo pratite i na pravom ste mestu, na pravoj liniji metroa, u pravo vreme.

Možda nisu obučene u Chanel od glave do pete, ali su prikladna inspiracija jer je podizanje običnog na izvanredno ono što Blazy najbolje radi.

Sitni detalji svuda dodatno su naglasili ovu ideju uzdizanja svakodnevice: I Love NY majica sa šljokicama i tašna „Big Apple “ za sve koji vole turističke sitnice pretvorene u šik detalje.

Tu je i prozirni mantil optočen draguljima za kišne dane, ali i šešir od perja.

Možda je poruka da je svaka odeća, čak i ona napravljena u luksuznom ateljeu, stvorena da se nosi. Kolekcije Métiers d’Art najčešće daju više muzejskih komada nego svakodnevnih odevnih klasika, ali kako Blazy to vidi, sve može da bude fantastično iz pravog ugla.

I dok bi se malo ko usudio da nosi visoku modu u metrou, teksture i čari svakodnevice pokazale su se kao savršena inspiracija za ovu glamuroznu, nosivu, ali pomalo nedostižnu fantaziju, idealnu za spektakularnu Njujorčanku sa ormanom punim Chanela.

*

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:









