9 parfema za koje stručnjaci tvrde da nas čine srećnijima – a svi koštaju manje od 100 evra

Foto: Unsplash.com/ kotryna-juskaite

Šta bi bilo kada bi neuronauke omogućile parfimerima da osmisle mirise sa etiketom „sreća"? Ovih 12 parfema nas umiruju, ponovo povezuju, prizemljuju i zatim podižu u visine.

Prema rečima Fabrisa Lefevra, direktora marketinga i inovacija Active Beauty u Givaudan-u: „Kriza izazvana kovidom je samo katalizator snažnog trenda koji već postoji: potraga za ravnotežom i sigurnošću, što prolazi kroz čulo mirisa.“ Rezultati istraživanja koje je sproveo Givaudan pokazali su da je 89% ljudi ubeđeno da parfem može imati blagotvoran efekat na njihovo blagostanje.

Aromahologija sa zen ciljem tako sve više ulazi u različite sfere. U Clarinsu, na primer, svaki tretman u salonu počinje „aromatskim buđenjem“, prepoznatljivim delom u kojem se svesno udiše i izdiše Relax ili Tonic ulje. Cilj – ući u tretman kroz mirisne blagodeti eteričnih ulja kako bi se uspostavila veza sa psihom.

Neuronauka u službi mirisnih formula

Foto; Unsplash.com/
angelica-echeverry

U Givaudan-u istraživači pomeraju granice aromahologije na viši nivo. Timovi su razvili jedinstven alat za merenje blagostanja – VivaScentz, potpuno nov u svetu parfema.

„Već dugo znamo da mirisi izazivaju emocije. Cilj je bio da razumemo mehanizam tog procesa kroz neuronauke, da uspemo da izmerimo trenutnu emociju koju izaziva parfem“, objašnjava Fabrice Lefevre. Razvijene su različite metodologije kako bi se izdvojili mirisi koji znače blagostanje – od tehnike „mood portreta“ (povezivanje mirisa sa slikom), preko potrošačkih testova, do analiza neverbalne komunikacije. Tako su razvijeni algoritmi koji daju parfimerima mogućnost da se uvere u emocionalni benefit svojih kreacija, dok im istovremeno dopuštaju da istražuju različite olfaktivne teritorije. U okviru grupe već postoje patentirana pravila stvaranja. A neke marke čak u svojoj komunikaciji ističu da koriste neuronauku u razvoju parfema.

Mirisi za ravnotežu čula

Sve je više brendova koji nude mirise sa ciljem da uravnoteže čula. Mizu Brand lansira meditativne parfeme, Petite Mila nudi energetske sprejeve za pročišćenje, The New Cool u svoje bočice ubacuje blagotvorne kristale… Sve manje nailazimo na upadljive parfeme, a sve više na mirise koji nas prizemljuju, podstiču nas da razmišljamo o svojoj pravoj ličnosti, a ne o onoj koju drugi očekuju od vas.

Parfemi koji nas čine srećnijim

L’Eau Parfumée Bienfaisante Néroli – Roger & Gallet

Foto: Promo/roger&gallet/Neroli

Parfem inspirisan izvornom formulom kolonjske vode, zaista sunčan, sa mednim notama cveta narandže i esencijom nerolija, u formuli sa 90% sastojaka prirodnog porekla. Efekti su trenutni – osećamo se opušteno, smireno i blago euforično, kao posle sunčanja. Cena za 100 ml je 35 evra.

L’Eau de bien-être Insouciance – Goodbless

Foto: Promo/goodbless/Insouciance

Svaki sastojak je pažljivo biran – benzoe balansira nervni sistem, bergamot donosi optimizam, tamjan smanjuje stres. Za 10 ml treba izdvojiti 25 evra.

L’Eau des Jardins – Clarins

Foto: Promo/clarins/Eau des Jardins

Kombinacija biljnih ekstrakata i aromatičnih eteričnih ulja čiji mirisni spojevi deluju direktno na psihu. Na koži: buket cveća, voća i lišća, kao šetnja na otvorenom. Za 100 ml treba izdvojiti 51 evro.

Spray Nouveau Souffle – 100Bon

Foto: Promo/bon/Nouveau souffle

Roll-on format sa 11 eteričnih ulja: čempres, iglice bora, eukaliptus. Koncentrovana svežina šume je idealna za gradske uslove. 30 ml košta 19 evra.

Huile Parfumée Palo Santo – Mizu Brand

Foto: Promo/mizu/Palo Santo

Ulje sa moćima svetog drveta palo santo, 100% prirodno. Drvo potiče sa farme u Ekvadoru koja se zalaže za pošumljavanje i održivost. Cena mu je 30 dolara.

Essence de parfum holistique Juwel – Namari Skin

Foto: Promo/namari/Juwel

Mešavina cveća, drveta i smola, sa dodatkom zlata i roll-on aplikatorom od gorskog kristala. Za opuštanje i jačanje samopouzdanja. 5 ml košta 56 evra.

Spray Ancrage –  Petite Mila

Foto: Promo/petite mila/Ancrage

Sprej koji koriste terapeuti i instruktori joge. Eterična ulja (palmarosa, niauoli, jela) poznata su po prizemljujućem efektu. 50 ml košta 24 evra.

Eau douce Slow Down – The New Cool

Foto: Promo/the new cool/Slow Down

Infuzija ametista, lavande, tople note cimeta i mekog drveta. Parfem koji poziva na usporavanje. Za 100 ml treba izdvojiti 90 evra.

Eau de parfum Méditation 7.0 –  Ajnalogie

Foto: www.faire.com

Tamjan protiv anksioznosti, palo santo za pročišćenje, mirha protiv upala, benzoe za emotivne šokove. Otvara vrata unutrašnjem hramu. 30 ml košta 65 evra.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram