7 parfema za leto 2025. u čijoj formuli piše – snažna samouverena žena

Ema Votson
Foto: Alessandro Bremec/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

U srcu ovih mirisa je ideja o slobodnoj, raznolikoj i samosvesnoj ženstvenosti i kreirani su tako da jačaju samopouzdanje.

Slogan parfema Rive Gauche brenda Yves Saint Laurent jasno je poručivao: „ovo nije parfem za neupadljive žene“. Tu je i Femme kuće Rochas koji još od 1950-ih slavi nezavisnost ili pak noviji Girls can do anything brenda Zadig & Voltaire… Šta ako bi parfem ponovo postao simbol snažne, nedvosmislene ženstvenosti?

Nakon čitavog niza uniseks kreacija, novi mirisi donose izraženu ženstvenost u skladu sa društvenim promenama, piše Vogue.fr.

„Parfem ima ulogu oslobađajućeg ventila – omogućava da se usudimo, da se definišemo, da snažno izrazimo svoj identitet. Naučne studije pokazale su da 75 odsto emocija pokreću mirisi. Dakle, da – parfem može učiniti da se osećamo snažnije i samouverenije“, objašnjava Arno Gugenbal, direktor marketinga za fine parfeme u kompaniji Givaudan.

Danas se ideja osnaživanja žene implementira još u fazi kreiranja mirisne piramide. Prema katalogu aromatičnih materija brenda Albert Vieille, kedar, jasmin i neroli podstiču sigurnost i hrabrost, dok đumbir, smirna i ilang-ilang doprinose opuštanju… Ali stvari su zapravo složenije od toga.

„Ako želite da parfem zaista ima emocionalno dokazano dejstvo, morate koristiti neuro-naučne alate za kreaciju. Teško je vezati sirove sastojke za određeno raspoloženje – to je zapravo interakcija sastojaka, celokupna kompozicija, koja izaziva emocije“, precizira ovaj stručnjak.

Givaudan je, koristeći tehnologiju MoodScentz+, identifikovao 15 glavnih porodica emocija. Među njima jedna se zove „samopouzdanje“ i obuhvata osećaje poput motivisanosti, snage i osnaženosti. Poznato je, na primer, da citrusne note svojim energičnim svojstvima podižu raspoloženje. Drvenaste note stvaraju osećaj stabilnosti, a energija začina podstiče na akciju.

Arno Gugenbal zaključuje: „Beli cvetovi, naročito oni raskošni, bujni, često zrače snagom u izražavanju ženstvenosti, što se savršeno uklapa u ideju osnaživanja.“

A upravo njih ima napretek u ovom izboru parfema s karakterom.

7 parfema za jačanje samopouzdanja ovog leta

Prada Paradoxe Intense

Ovaj kontrastan parfem slavi različite aspekte ženstvenosti – one najjače i najnežnije.

Prada Paradoxe Intense
Foto: Promo

Kao da je doveden do tačke ključanja, nežni neroli zrači, superinfuzija jasmina osvaja čula, a vanila zaokružuje sve u celinu.

Divine, Jean Paul Gaultier

Jean Paul Gaultier već decenijama slavi sve oblike ženstvenosti.

Divine, Jean Paul Gaultier
Foto: Promo

Trideset godina nakon lansiranja parfema Classique ova kuća predstavlja prvi morski gurmanski miris. Beli cvetovi, osveženi slanom notom, upakovani su u čuvenu bočicu u obliku ženskog torza – sada sa još izraženijim oblinama.

Libre Platine, Yves Saint Laurent

Za kreaciju kompozicije Libre bilo je potrebno sedam godina, a danas se smatra jednim od najenergičnijih parfema.

Libre Platine, Yves Saint Laurent
Foto: Promo

Topla pomorandžina cvetna nota prožeta je hladnim aldehidima i oštrom lavandom, koja kao da se preliva i preko same bočice.

Fame Parfum, Rabanne

Trio parfemskih kreatora koji stoji iza mirisa Fame udvostručuje svoju snagu.

Fame Parfum, Rabanne
Foto: Promo

Novi miris, inspirisan slobodnom i nezavisnom Parižankom, osnažuje svakim sastojkom: tamjan, jasmin i mošus zajedno ostavljaju snažan utisak.

Sì Eau de Parfum Intense, Giorgio Armani

Kejt Blančet, Sejdi Sink, Matild Žoli, Euhenija Silva… Sve ove snažne žene zajednički nastupaju u novoj kampanji za Sì – gustoj mešavini nektara crne ribizle i kremaste vanile.

Sì Eau de Parfum Intense, Giorgio Armani
Foto: Promo

„Sì je izbor da kažete ‘da’ beskonačnim mogućnostima života i da prihvatite svaku svoju stranu“, poruka je Armanija.

Téméraire, La Collection Particulière, Givenchy

Tuberoza, iris i jasmin čine zvezdani trio ove upečatljive kompozicije, oplemenjene misterioznom „mastilo“ notom obogaćenom začinima.

Téméraire, La Collection Particulière, Givenchy
Foto: Promo

To je parfem koji na koži ostavlja senzualan i neustrašiv trag. Ukratko – veoma Givenchy.

Portrait of a Lady, Editions de Parfums Frédéric Malle

Verovatno najženstveniji cvet uopšte, ruža, ovde je u impresivnoj količini – čak 400 turskih ruža u jednoj bočici.

Portrait of a Lady, Editions de Parfums Frédéric Malle
Foto: Promo

U Portrait of a Lady ona se uzdiže uz penušavu malinu i sofisticirane drvenaste note. To je trag koji jednom sretnete – i nikad ne zaboravite.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram