
U srcu ovih mirisa je ideja o slobodnoj, raznolikoj i samosvesnoj ženstvenosti i kreirani su tako da jačaju samopouzdanje.
Slogan parfema Rive Gauche brenda Yves Saint Laurent jasno je poručivao: „ovo nije parfem za neupadljive žene“. Tu je i Femme kuće Rochas koji još od 1950-ih slavi nezavisnost ili pak noviji Girls can do anything brenda Zadig & Voltaire… Šta ako bi parfem ponovo postao simbol snažne, nedvosmislene ženstvenosti?
Nakon čitavog niza uniseks kreacija, novi mirisi donose izraženu ženstvenost u skladu sa društvenim promenama, piše Vogue.fr.
„Parfem ima ulogu oslobađajućeg ventila – omogućava da se usudimo, da se definišemo, da snažno izrazimo svoj identitet. Naučne studije pokazale su da 75 odsto emocija pokreću mirisi. Dakle, da – parfem može učiniti da se osećamo snažnije i samouverenije“, objašnjava Arno Gugenbal, direktor marketinga za fine parfeme u kompaniji Givaudan.
Danas se ideja osnaživanja žene implementira još u fazi kreiranja mirisne piramide. Prema katalogu aromatičnih materija brenda Albert Vieille, kedar, jasmin i neroli podstiču sigurnost i hrabrost, dok đumbir, smirna i ilang-ilang doprinose opuštanju… Ali stvari su zapravo složenije od toga.
„Ako želite da parfem zaista ima emocionalno dokazano dejstvo, morate koristiti neuro-naučne alate za kreaciju. Teško je vezati sirove sastojke za određeno raspoloženje – to je zapravo interakcija sastojaka, celokupna kompozicija, koja izaziva emocije“, precizira ovaj stručnjak.
Givaudan je, koristeći tehnologiju MoodScentz+, identifikovao 15 glavnih porodica emocija. Među njima jedna se zove „samopouzdanje“ i obuhvata osećaje poput motivisanosti, snage i osnaženosti. Poznato je, na primer, da citrusne note svojim energičnim svojstvima podižu raspoloženje. Drvenaste note stvaraju osećaj stabilnosti, a energija začina podstiče na akciju.
Arno Gugenbal zaključuje: „Beli cvetovi, naročito oni raskošni, bujni, često zrače snagom u izražavanju ženstvenosti, što se savršeno uklapa u ideju osnaživanja.“
A upravo njih ima napretek u ovom izboru parfema s karakterom.
7 parfema za jačanje samopouzdanja ovog leta
Prada Paradoxe Intense
Ovaj kontrastan parfem slavi različite aspekte ženstvenosti – one najjače i najnežnije.

Kao da je doveden do tačke ključanja, nežni neroli zrači, superinfuzija jasmina osvaja čula, a vanila zaokružuje sve u celinu.
Divine, Jean Paul Gaultier
Jean Paul Gaultier već decenijama slavi sve oblike ženstvenosti.

Trideset godina nakon lansiranja parfema Classique ova kuća predstavlja prvi morski gurmanski miris. Beli cvetovi, osveženi slanom notom, upakovani su u čuvenu bočicu u obliku ženskog torza – sada sa još izraženijim oblinama.
Libre Platine, Yves Saint Laurent
Za kreaciju kompozicije Libre bilo je potrebno sedam godina, a danas se smatra jednim od najenergičnijih parfema.

Topla pomorandžina cvetna nota prožeta je hladnim aldehidima i oštrom lavandom, koja kao da se preliva i preko same bočice.
Fame Parfum, Rabanne
Trio parfemskih kreatora koji stoji iza mirisa Fame udvostručuje svoju snagu.

Novi miris, inspirisan slobodnom i nezavisnom Parižankom, osnažuje svakim sastojkom: tamjan, jasmin i mošus zajedno ostavljaju snažan utisak.
Sì Eau de Parfum Intense, Giorgio Armani
Kejt Blančet, Sejdi Sink, Matild Žoli, Euhenija Silva… Sve ove snažne žene zajednički nastupaju u novoj kampanji za Sì – gustoj mešavini nektara crne ribizle i kremaste vanile.

„Sì je izbor da kažete ‘da’ beskonačnim mogućnostima života i da prihvatite svaku svoju stranu“, poruka je Armanija.
Téméraire, La Collection Particulière, Givenchy
Tuberoza, iris i jasmin čine zvezdani trio ove upečatljive kompozicije, oplemenjene misterioznom „mastilo“ notom obogaćenom začinima.

To je parfem koji na koži ostavlja senzualan i neustrašiv trag. Ukratko – veoma Givenchy.
Portrait of a Lady, Editions de Parfums Frédéric Malle
Verovatno najženstveniji cvet uopšte, ruža, ovde je u impresivnoj količini – čak 400 turskih ruža u jednoj bočici.

U Portrait of a Lady ona se uzdiže uz penušavu malinu i sofisticirane drvenaste note. To je trag koji jednom sretnete – i nikad ne zaboravite.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: