Scena iz kultne romantične komedije„Zapravo ljubav“ već 21 godinu predstavlja najverniji primer bola kroz koji prolazi prevarena žena.
Internet ratnici neumorno rade na tome da nam unište sve serije i filmove koje volimo, a njihove analize nisu zaobišle ni kultnu romantičnu komediju „Zapravo ljubav“. Međutim, jedna priča iz ovog obožavanog filmskog hita do sada nije naišla na osude ili problematičnu perspektivu.
Brak Karen (Ema Tompson) i Harija (Alan Rikman) biva stavljen na test kada Hari popusti udvaranjima svoje sekretarice Mije (Hajke Makac). Kada ih primeti kako plešu na božićnoj zabavi, Karen s pravom postaje sumnjičava u pogledu prirode njihovog odnosa.
Sve sumnje ipak padaju u drugi plan kada u Harijevom kaputu pronađe zlatnu ogrlicu, verujući da je to njen božićni poklon i da ju je suprug konačno odlučio iznenaditi nečim posebnim.
Trenutak kada Karen skida ukrasni papir sa svog poklona i shvata da je umesto ogrlice dobila CD Džoni Mičel, početak je demonstracije glumačke izvrsnosti Eme Tompson, koja je u narednim scenama rasplakala pola sveta.
Ono što je ljude zapravo dirnulo jeste to što Karen mora da se sabere, a ne samo to što je uzrujana. Morala je da nastavi dalje i ponaša se normalno, posebno zbog dece, objasnila je Ema, prenosi Zadovoljna.hr.
Karen ne želi da napravi scenu pred decom, odlazi u spavaću sobu i bez reči se isplače, prvi put potpuno svesna da je njena bračna sreća samo privid. Ema je za dočaravanje tih emocija koristila sopstveno iskustvo.
„Scena u kojoj moj lik stoji pored kreveta i plače popularna je zato što je to nešto kroz šta su svi prošli. I meni je srce bilo slomljeno, znala sam kakav je osećaj pronaći ogrlicu koja nije namenjena meni,“ priznala je jednom, aludirajući na kraj svog šestogodišnjeg braka s Kenetom Branagom, koji se raspao zbog njegove afere s Helenom Bonam Karter.
Ema je u pravu – mnogi su se prepoznali u njenim suzama. Retki su oni kojima srce nikada nije bilo slomljeno, baš kao i oni koji nikada nisu bili prevareni. Tako je lako poistovetiti se s Karen u toj univerzalnoj situaciji koju smo možda i sami proživeli, a saznanje da ju je i Ema lično doživela samo pojačava emotivnu snagu te scene.
Ni 21 godinu kasnije ne možemo Hariju oprostiti ovu izdaju, obeleženu klišeiziranom zlatnom ogrlicom – tipičnim poklonom za tipičnu ljubavnicu, kojom je, makar na trenutak, pokušao zameniti svoju suprugu. Karen je, pak, i danas simbol požrtvovanih žena posvećenih dobrobiti porodice, koje su na svojoj koži iskusile nepredvidivost muške krize srednjih godina.
Mnoge je razljutilo što zapravo nikada nismo saznali šta se, na kraju, dogodilo s Karen i Harijem. Njihova priča u filmu nema jasan epilog. Da li su se razveli, otkrila je Ema Frojd, supruga Ričarda Kertisa, scenariste i reditelja filma: „Ostali su zajedno, ali njihov dom više nije srećan kao što je nekada bio.“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: