VIDEO Test od dve sekunde: Proverite treba li da pijete više vode

Podeli:
voda
Foto: VM / Backgrid USA / Profimedia

Samo treba da blago štipnete kožu na jednom delu tela.

Tokom letnjih vrućina, ali i inače, važno je da pijemo dovoljno tečnosti. A kako da znamo koliko je to dovoljno? Nedavno se na TikToku pojavio jednostavan test kože kojim se lako može proveriti dobija li naš organizam dovoljno tečnosti. Video je objavio lekar Karan Rangarajan, hirurg u Nacionalnoj zdravstvenoj službi u Velikoj Britaniji. U snimku se vidi osoba koja stiska kožu iznad zgloba prsta kako bi utvrdila koliko je hidrirana ili dehidrirana.

#social-embed_0

“Ovo je poznato kao test štipanja kože. Što ste više hidrirani, to će vaša koža biti elastičnija i ona će se odmah nakon štipanja oporaviti. Ako ste dehidrirani, koža gubi elastičnost i potrebno je neko vreme da se vrati u normalu”, rekao je dr Rangarajan u videu.

Boja urina

Takođe, stručnjakinja za ishranu i velnes Samanta Kaseti kaže da se ovaj test često koristi u zdravstvenim ustanovama kako bi se brzo procenilo treba li pacijentu više tečnosti, pogotovo kada nema dovoljno vremena za procenu laboratorijskih testova ili drugih mernih podataka.

Test štipanja kože prilično je siguran i nema štete, ali, budući da to nije najpreciznija metoda, rezultate treba uzeti s rezervom i koristiti s drugim identifikatorima dehidracije.

Elastičnost kože smanjuje se i recimo kod starijih ljudi, bez obzira na status hidratacije. Koži starije osobe može trebati oko 20 sekundi da se oporavi, čak i ako nije dehidrirana. Takođe, kod bolesnika s malim volumenom krvi test štipanja kože takođe može imati smanjenu tačnost. Oko 70 odsto osoba koje pate od dugotrajnog kovida ima autonomnu disfunkciju nervnog sistema i mogu imati nizak volumen krvi, pa ovaj test nije koristan za takve osobe kao ni one s poremećajima vezivnog tkiva.

“Ne vidim štetu u korišćenju ovog testa kao jednog načina procene hidratacije”, rekla je nutricionistkinja Ketrin Pajper, a prenosi živim.hr.

Kao dijetetičarka preporučuje praćenje boje urina kako bismo bili sigurni da smo hidrirani. Urin bi trebalo da bude svetložute boje ili boje svetle slame. Taman urin je, između ostalog, znak da treba da pijete više vode. Drugi ključni pokazatelji da ne dobijate dovoljno tečnosti uključuju osećaj žeđi, suvu kožu ili suva usta, izostanak znojenja ili mokrenje ređe nego inače.

#related-news_0

BONUS VIDEO: Koje su to greške koje pravimo dok držimo dijetu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram