Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Foto: Anna Omelchenko / Panthermedia / Profimedia Wellbeing 0 Velike promene koje se dese telu ako preskačeš doručak Nevena Dimitrijević 07. maj. 2022. 07:56 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Da li je zaista najvažniji obrok u danu? Kako navode stručnjaci, kada preskočite doručak, vrlo je verovatno da ćete izazvati niz problema, kako kratkoročnih tako i dugoročnih. Usporićete metabolizam Jedenje ubrzava vaš metabolizam tokom dana, a doručak kao najveći obrok u danu sprečava povećanje telesne težine, kažu stručnjaci. Pritom, dobro je jesti ranije jer je vaše telo najefikasnije u lučenju insulina, varenju hrane i drugim procesima rano u toku dana, nakon dobrog sna. Odlaganje jela znači odlaganje pokretanja ovih zdravih procesa, a time se smanjuje njihova efikasnosti u narednim obrocima. Kasnije ćete biti više gladni Zdrav doručak ne samo da vam može dati energiju i hranljive materije koje su telu potrebne da se pokrene ujutru - već može i da stabilizuje nivo šećera u krvi kako bi sprečio osećaj gladi i povezanu razdražljivosti. Ako ne doručkujete, lošije ćete se osećati kasnije u toku dana, a i teže ćete razmišljati i donositi odluke zbog fluktuacija šećera u krvi. Moguće je da ćete se ugojiti Studije u velikoj meri otkrivaju da je uzimanje većine dnevnih kalorija ujutru najbolji način da izgubite kilograme ili održite stabilnu težinu. S druge strane, jedenje većih obroka pred spavanje je blisko povezano s gojenjem. Isto se može reći i za jedenje više manjih obroka i grickalica kasnije tokom dana: daleko je bolje da većinu obroka imate ranije. Studija sa univerziteta u Rimu zaključila je da tajming ume da bude važniji od onoga što se jede. Studija na 18 žena pokazala je da su one koje su konzumirale većinu dnevnih kalorija u prvoj polovini dana izgubile više kilograma i poboljšale osetljivost na insulin, piše eatthis. Imunitet će vam oslabiti Što je vaše telo jače i punije energije, to je jači i energičniji vaš imunosistem. Zdrav doručak može podstaći snažan, zdrav imunski odgovor kada dođete u kontakt sa bilo kojom vrstom bakterija ili virusa. Naime, izgleda da povremeni post izaziva oštećenje ćelija i telo treba da redovno dobija hranu kako bi se održao zdrav nivo imunskih ćelija koje se bore protiv infekcija, kažu nutricionisti. Kosa može početi da opada Često preskakanje doručka može dovesti do gubitka kose. To je zato što nedovoljno proteina ujutru smanjuje sposobnost vašeg tela da proizvodi keratin, koji je važan za kosu. Bez doručka bogatog proteinima ujutru možda ćete pimetiti da vam kosa više opada, a slabije raste. Stres će se pojačati Studija na ženama od 18 do 45 godina pokazala je povećan nivo kortizola, hormona stresa, među onima koje ne doručkuju. Ako ne doručkujete, onda će nivo kortizola nastaviti da se povećava kako bi se održao nivo glukoze u krvi, što na kraju izaziva insulinsku rezistenciju koja vas čini gladnijim tokom dana. Moguće su jake glavobolje Da li često patite od jakih glavobolja popodne? Uzrok može biti to što ne doručkujete dobro. Naime, kada ujutru preskočite doručak, kasnije se javlja hipoglikemija, biološki proces u kome nivo šećera u krvi opada i krvni pritisak raste. I taj nagli rast krvnog pritiska može izazvati iscrpljujuće glavobolje. Raste rizik od dijabetesa Postoje razne vrste akutnih problema uzrokovanih preskakanjem doručka, kao što su glavobolja i želja za šećerom, ali podmukle nuspojave zbog propuštenih jutarnjih obroka mogu imati mnogo veće, dugotrajnije efekte i na vaše zdravlje. Zapravo, kod nekih ljudi često preskakanje doručka može dramatično povećati rizik od razvoja dijabetesa tip 2. Krivci su hronično povećana insulinska rezistencija i hormonska neravnoteža uzrokovana neredovnim doručkom. BONUS VIDEO: Koje su to greške koje pravimo dok držimo dijetu Doručak koji je najstarija žena na svetu jela svaki dan Stručnjaci izdvojili najbolji doručak za imunitet doručak Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Poznati 0 Gray Sorrenti: Fotografkinja koja je sa 16 godina uradila Loewe kampanju i izgradila sopstveni modni svet
Astro 0 Dnevni horoskop za 10. avgust: Vodolije, važno je da pravilno procenite nečije emotivne namere
Wellbeing 0 Šest kombinacija sa sirom koje zvuče neočekivano, a od njih nastaju jela kao iz najboljih restorana
Astro 0 Pomračenje Sunca u Lavu 12. avgusta donosi pozitivne preokrete: Ova 4 znaka ulaze u novo životno poglavlje
Moda 4 Cipele koje izdužuju noge i menjaju čitavu siluetu: Kako su Louboutin So Kate postale omiljene salonke Holivuda
Moda 1 Nova generacija dizajnera osvaja Pariz: 7 brendova koji menjaju pravila mode i čija imena treba upamtiti
Pop kultura 0 Umetnik koji je razumeo moć mode pre svih: Kako je Endi Vorhol od slavnih lica pravio brendove, a od proizvoda umetnost