Sarmitza: Kako su kreativne Beograđanke omiljeno tradicionalno jelo umotale u kul dizajn i napravile bum u food biznisu

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Genijalna ideja od koje je nastao originalni food brend u Beogradu.

Ovo doba godine miriše na novu sezonu omiljene serije koju gledaš ušuškana pod ćebencetom, na zagrljaje i lepe želje, na šljokice i lampice, na slasne zalogaje koje deliš sa dragim ljudima. I čim ponovo zakoračimo u novu sezonu praznika, zvezda svake trpeze postaje – sarma. A kad je u pitanju ovo tradicionalno jelo, za sve gurmane koji vole da uživaju u ukusu sarme, ali nemaju vremena da je spremaju, tu je Sarmitza.

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Sarmitza je jedan zaista drugačiji food brend koji one domaće ukuse koji svi tako volimo uvija u kul dizajn.

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Kako je sve krenulo, kako je Beograd zavoleo Sarmitzu i u čemu je tajna uspeha, za Zadovoljnu pričaju žene iz tima Sarmitza.

„Ideja je nastala nakon što je jedna naša prijateljica poručila sarme sa nekog profila koji se bavi dostavom hrane, a koje će se ispostaviti da su pravo razočaranje. Onda smo razgovarali o tome i shvatili da bi Marija i Dragica to mnogo bolje znale da rade jer se u krugu naše porodice i prijatelja svi unapred raduju baka Dragičinim sarmama koje se iznose za slavu i druge praznike.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Shvatile su da umeće baka Dragice nije samo sjajan recept za porodicu nego može da postane ozbiljan brend.

„Osetili smo da uz dobar dizajn ovo tradicionalno jelo može da se predstavi na moderan način publici koja koristi društvene mreže, pre svega, Instagram. Kontaktirali smo dizajnerku Ivanu Popović, na Instagramu poznatiju kao Mali Iv, koja je fantastično odradila dizajn brenda i fotografije. Sad već tradicionalno, svake godine sa Ivanom pravimo novu kampanju jer želimo da našoj publici i klijentima, osim dobre sarme, pružimo i dobar vizuelni ugođaj.“

A zašto baš sarma? Da li je u ovom brzom svetu bilo rizično upustiti se u nešto starinsko ili smo ipak svi veoma željni domaće bakine trpeze?

„Nije bilo rizično, naprotiv. Tržište je prezasićeno dostavom burgera, pica i druge brze hrane. Starinska jela su, sa druge strane, manje zastupljena, ali se i više cene, pod uslovom da je jelo kvalitetno pripremljeno.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Sarmitze pričaju i kako izgleda njihov posao u ovoj sezoni sarmi i koliko je sve to zahtevno.

„Nama pravi haos nastupa već od početka oktobra jer stalne mušterije već krajem septembra kreću da se raspituju kad kreće sezona i unapred bukiraju termin za prvu dostavu. Dakle, i pre nego što sezona zvanično krene, mi imamo listu čekanja. Sezona sarmi se poklapa sa najužurbanijim periodom u godini, pa je dostava jedan od najvećih izazova u ovom poslu, zbog saobraćaja, naročito u decembru.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Naše sagovornice otkrivaju i da je njihov food brend nastao iz čiste ljubavi, pa je i samo vođenje posla čisto uživanje.

„Nismo opterećeni zaradom, već želimo pre svega da zadržimo autentičnost i da pružimo klijentima dobro korisničko iskustvo. Težnja nam je da imamo kvalitetnu uslugu za mali krug ljudi.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

A po čemu se Sarmitza izdvaja od klasične sarme? Da li je to jednostavno dobra domaća sarma uvijena u fantastičnu reklamu?

„Sarmitza je klasična sarma pripremljena prema tradicionalnom receptu naših baka. Iako recept nije tajna, svi znamo da nije svaka sarma ista. Tajna je u pravom odnosu začina, kvalitetnim sastojcima i dugom laganom krčkanju.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Kažu i kako postoje klijenti koji vole sarme i oni koji ih obožavaju.

„Često nam klijenti pišu ‚ljubavne komentare‘ za naše sarme i to nam mnogo znači. Najviše porudžbina imamo u periodu slava i oko Nove godine i Božića. U tom periodu, nažalost, dešava se da ne možemo da primimo sve porudžbine, a sa druge strane, želimo da izađemo u susret starim mušterijama, pa to bude prilično stresno. Takođe imamo jednu klijentkinju koja na početku sezone dogovori sa nama da joj svakog ponedeljka dostavljamo po dva kilograma sarme, tokom cele sezone. Sve u svemu, klijenti se vraćaju, što nam je pokazatelj da dobro radimo ovaj posao.“

Sarmitza
Foto: Mali Iv

Na kraju, kažu da za sada nemaju nameru da mnogo šire biznis, a razlog je jednostavan.

„Smatramo da je bolje da imamo jednu vrstu sarme, ali da ona bude vrhunskog kvaliteta. Maštamo da jednog dana otvorimo lokal sa sarmama, ali mora da se pojavi idealna lokacija u pravo vreme.“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Instagram