Foto:Shutterstock Foto:Shutterstock Foto:Shutterstock Foto:Shutterstock Foto:Shutterstock Foto:Shutterstock Wellbeing 0 Samo 30 grama ove namirnice dnevno popravlja raspoloženje Božica Luković 20. feb. 2022. 11:35 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Mnogi od nas posežu za čokoladom kada se osećaju loše, ali prema novoj studiji, nekoliko kvadrata tamne čokolade zaista može da nam podigne raspoloženje. Naučnici u Koreji su otkrili da su zdrave odrasle osobe, koje su jele ukupno 30 grama crne čokolade od 85 posto dnevno, bile srećnije u poređenju sa zdravim odraslim osobama koje su jele čokoladu sa manje kakaoa ili nisu jele uopšte. Trideset grama je otprilike trećina pravougaonika od 100 g tamne čokolade koju možete pronaći u supermarketima. Smatra se da je poboljšanje raspoloženja povezano sa mikrobnim promenama u crevima usled jedenja čokolade, sugerišu uzorci fekalija. Međutim, efekat ima samo čokolada koja sadrži 85 posto kakaa - a ne mlečne verzije, koje treba jesti umereno. Čokoladni proizvodi sa visokim procentom kakaoa obično su bolji za vas jer sadrže manje šećera, masti i drugih aditiva kao što su boje i palmino ulje. Foto: Shutterstock | Foto: Shutterstock Kakao, koji se koristi u proizvodnji čokolade, bogat je vlaknima, gvožđem i 'fitokemikalijama' – moćnim hemijskim jedinjenjima koja se nalaze u biljkama, za koje se zna da održavaju imuni sistem i smanjuju rizik od bolesti poput raka, demencije, artritisa, srčanih bolesti i moždanog udara. Ovu studiju sproveli su naučnici na Odeljenju za hranu i ishranu, Nacionalnog univerziteta u Seulu. Naučnici su radili sa 46 učesnika, koji su konzumirali ili 30 g dnevno čokolade sa 85 posto kakaoa, 30 g dnevno čokolade sa 70 posto kakaoa ili nisu jeli čokoladu svaki dan tokom tri nedelje. Da bi se procenila povezanost između efekata crne čokolade na raspoloženje i mikrobiote creva, analizirane su fekalije učesnika. Grupa koja je jela čokoladu sa 85 procenata kakaa imala je više nivoe Blautia, vrste crevnih bakterija, što je povezano sa pozitivnim promenama u raspoloženju. Studija je objavljena u Journal of Nutritional Biochemistry. *** Bonus video: Kefir Šta se dešava u telu nakon što unesemo previše šećera? Kako sačuvati svežinu kolačima u zavisnosti od teksture Nova studija: Crna čokolada pomaže u mršavljenju čokolada ishrana kakao Raspoloženje sreća tamna čokolada Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Astro 0 Dnevni horoskop za 17. avgust: Ovnovi, priuštite sebi dobru zabavu ili susret sa zanimljivom osobom
Pop kultura 0 Serija "The Shards" je modni vremeplov u osamdesete u kom su glavne zvezde najlepša plavuša i brineta u Holivudu
Astro 0 Ova 3 horoskopska znaka ulaze u jednu od najlepših nedelja leta: Venera i Jupiter im donose sreću od 17. do 23. avgusta
Poznati 0 Madona puni 68: Fotografije koje su nekada izazivale skandale danas su estetika koju svi kopiraju
Lepota 0 Azelaična kiselina je jedan od najpotcenjenijih sastojaka u nezi kože: Ovo su najbolji proizvodi dostupni u Srbiji
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome
Pop kultura 0 Umetnik koji je razumeo moć mode pre svih: Kako je Endi Vorhol od slavnih lica pravio brendove, a od proizvoda umetnost