Dijeta kojom je Adel skinula 45 kilograma

Fitnes i ishrana 24. feb. 202010:56 > 25. feb. 2020 17:58
Podeli:
Adel pre 10 godina; FOTO: Profimedia.rs

Adel i njena nova linija i dalje su glavna tema stranih tabloida, koji procenjuju da je pevačica poznata po moćnom glasu i punačkom stasu smršala čak 45 kilograma. Navodno pomoću takozvane Sirtfud (Sirtfood) dijete. 

Reč je o načinu ishrane baziranom na hrani koja podstiče nastajanje enzima sirtuina, koji prema nekim istraživanjima utiče na metabolizam pospešujući brže sagorevanje kalorija, a pored toga njegov uticaj je i na smanjenje upalnih procesa i zaštitu ćelija organizma, navodi portal Nadijeti.com. Osmislili su je nutricionisti Ejdan Gogins i Glen Maten i predstavili knjigom “The Sirtfood Diet: The revolutionary plan for health and weight loss”, na užas nekih njihovih kolega koji dijetu smatraju previše restriktivnom. Mada, činjenica da ova dijeta dozvoljava vino i čokoladu, kao i fantastični rezultati učinili su je najpretraživanijom na internetu u prošloj godini.

Ipak, to je ne čini naročito lakom za sprovođenje. 

Kako izgleda Sirtfud dijeta?

Sirtfud dijeta drži se tri nedelje i ima dve faze, a ciklus je moguće ponavljati.

Prva je “super uspešna faza” koja obećava prosečno smanjenje težine od 3.5kg za 7 dana. Tokom prva tri dana u nedelji, kalorijski unos je ograničen na 1.000 kalorija dnevno i to iz tri smutija i jednog klasičnog obroka od dozvoljenih namirnica. Naredna četiri dana, kalorijski unos hrane se povećava na maksimalnih 1.500 kalorija – dva smutija i dva regularna obroka (od dozvoljenih namirnica). Smuti se pravi u blenderu, od izabranog voća, povrća i vode.

Druga faza traje 14 dana i više se ne broje kalorije,  gubitak kilograma se nastavlja. Ova faza se sastoji od tri uravnotežena obroka od dozvoljenih namirnica, a preporuka je da se nastavi da se pije po jedna čaša sirtfud smutija dnevno.

Dozvoljene namirnice su:

– voće: jabuka, urma, borovnica, cirtusno voće (pomorandža, mandarina, limun, grejpfrut…),

– povrće: kelj, celer, rukola, crveni luk, radič (cikorija), heljda,

– masnoće: maslinovo ulje, orasi,

– riba: losos, gambori (kozice),

– začini: peršun, kurkuma,

– ostalo: crna čokolada 75 % kakao delova, zeleni čaj, crna kafa bez šećera, crveno vino.

Fizička aktivnost je imperativ tokom držanja sirtfud dijete.

Potencijalni problem

„Unosom samo 1000 kalorija mnogi ljudi će ostati gladni. A ako se dozvoljene namirnice ne nalaze na popisu njima omiljenih, mogli bi još više da žude za hranom“, ističe nutricionistkinja Kerolin Apovian i ukazuje na to da nakon tako restriktivne dijete, lako može doći do prejedanja i vraćanja izgubljene kilaže. Takođe, smatra da se u prvoj fazi ne unosi dovoljno proteina, što može rezultirati gubitkom mišića i usporenim radom metabolizma. 

I mnogi drugi nutricionisti uputili su kritike na račun Sirtfud dijete, a glavne zamerke su da je 1000 jedva dovoljno za bazalni metabolizam, što znači ozbiljno gladovanje, i da brisanje celih grupa namirnica sa menija ne može da bude zdravo.