Ovaj stan u Beogradu na vodi izgleda tako efektno! A razlog tome su kreativne izvedbe dizajnerke enterijera Anđele Cvjetković, kojoj su vlasnici stana dali potpunu slobodu da sprovede u delo svoje umetničke vizije.
Anđela Cvjetković je mlada dizajnerka enterijera koja je karijeru započela još na osnovnim studijama na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Ona je tada osnovala svoj studio i nazvala ga A Design, a od tada predavno radi na kreiranju nekih od najoriginalnijih enterijera kod nas.
„Vodim se idejom da prostor mora biti funkcionalan koliko treba da poseduje i estetsku vrednost koja će oplemeniti svakodnevni život klijenta. Cilj mi je da klijenti uživaju u procesu stvaranja, da budu deo kreativnog puta, jer verujem da njihovo aktivno uključivanje doprinosi tome da krajnji rezultat bude autentičan i u potpunosti u skladu sa njihovim ličnim stilom. Smatram da prostor treba da ima “dušu” i da inspiriše korisnika, da bude funkcionalan i estetski prijatan, a opet prilagođen stvarnim potrebama onih koji će ga koristiti“, priča ona na početku našeg razgovora.
Za Anđelu se posebno čulo nakon što je projekt Mišeluk ugledao svetlost dana, a nakon njega su usledili i drugi projekti, od kojih ni jedan ne podseća na onaj drugi, a među njima se ističe i ovaj pod nazivom Sensa.
U pitanju je stan u Beogradu na vodi, koji ostavlja utisak bojama i modernističkm dizajnom. Pitali smo Anđelu koji elementi dominiraju u uređenju i zašto su se odlučili baš za takva rešenja.
„Kroz trpezarijske stolice i detalj na zidu proteže se bordo boja kao ključni element celokupnog dizajna. Neutralne nijanse, s druge strane, dominiraju prostorom i tako stvaraju svetlu i prostranu osnovu, omogućavajući bordo nijansi da zauzme centralno mesto. Dodatni sloj elegancije unosi smaragdno zelena, koja se pojavljuje na stočiću u dnevnoj sobi i na čuvenoj visilici “Cirkus” dizajniranoj od strane BYMARS dizajnerskog studija. Koncept dizajna kombinuje sofisticiranost, udobnost i dinamiku, stvarajući moderan životni prostor“, objašnjava nam ona.
Kako je broj stanova namenjenih izdavanju sve veći, pogotovo u ovom delu gradu, zanimalo nas je da li ovaj služi za stanovanje ili izdavanje, kao i na koji način to usmerava njenu viziju prilikom uređenja.
„Namena stambenog prostora itekako utiče na tok dizajniranja. Klijenti koji se obrate za pomoć oko svog ličnog prostora u kome će obitavati, imaju vrlo istančane potrebe koje stavljamo u prvi fokus tokom idejnog rešavanja prostora, dok se za stanove koji će služiti za izdavanje, trudimo da objektivno sagledamo potrebe korisnika tog prostora kao i broj stanovnika koji će tu boraviti. U ovom slučaju, s obzirom na to da je stan namenjen za stanovanje, početne ideje krenule su upravo sa zadovoljavanjem njihovih ličnih potreba, jer, ipak je na kraju krajeva najbitnije da se oni u tom prostoru osećaju inspirativno i ispunjeno“, podvlači ona.
Anđela nam je otkrila i da su joj u ovoj situaciji klijenti prepustili apsolutnu stvaralačku slobodu, te da je mogla da sprovede svoje ideje u delo.
„Jedino što sam znala na samom početku jeste da bih volela bordo boju, a sve ostalo se nekako odvijalo spontano. Svaki prazan stan je kao slikarsko platno, a sa ovakvim klijentima, imate puno prostora za slikanje“, navodi nam ona.
Njena umetnička strana je dostigla vhrunac. Ona je na moderan način spojila bordo i crne nijanse koje su se savršeno uklopile sa neutralnim elementima. Ipak, uprkos tamnim bojama, uspela je da postigne da sve i dalje odaje utisak prozračnosti. Kako?
„Ovakav odabir palete boja bio je moguć zbog dosta prozorskih otvora koji dominiraju na dva zida i propuštaju dovoljnu količinu svetlosti u toku dana koja čini celokupan prostor prozračnim i pored hladnih boja. Noćni ambijent kontrolišu rasvetna tela na dimovanje“, navodi Anđela, pa ističe i na koji način mermerni detalji nisu učinili prostor hladnim.
„Kombinacijom kamena i toplih tonova dobijamo kontrast koji stvara savršeni sklad, u ovom slučaju je to bordo, koja se ponavlja na stolicama i kao detalj na zidu. Pored toga, parket i drvni dekori će uvek ambijentu dati određenu dozu topline, pa se tako i sam kamen implementirao u jedinstvenu celinu“.
Bordo, crno, neutralne nijanse, mermer – inače na prvi pogled teško spojiva kombinacij i rizik na koji bi se malo ko odlučio. Ipak, na kraju se sve isplatilo, a evo u čemu je ključ.
„Najveći rizik u ovom projektu bio je upravo u kreativnom pravcu koji smo odabrali, posebno u vezi sa neuobičajenom paletom boja za prostor namenjen stanovanju. Kada se bira paleta boja koja odstupa od uobičajenih, neutralnih tonova, postoji rizik da klijent možda neće odmah videti ili osetiti potencijal ovakvog dizajna. U ovom slučaju, otišli smo korak dalje sa bojama koje su atipične za stambene prostore, kako bismo kreirali prostor koji izaziva emociju. Razlog za taj izbor bio je uverenje da boje imaju moć da oblikuju atmosferu. Ipak, to znači da dizajner preuzima ulogu savetnika, pa čak i “psihologa”, kako bi bolje razumeo klijentovu ličnost, stil života I emocionalne potrebe. Prava umetnost u dizajnu nije samo pratiti trendove, već predvideti kako će klijent reagovati na prostor i šta će zaista doprineti njegovom osećaju zadovoljstva u svakodnevnom životu. Srećom, u ovom slučaju rizik se isplatio. Klijent je, zavoleo paletu i ideju iza nje, jer smo uspeli da prenesemo viziju prostora kao mesta koje nije samo praktično, već inspirativno i toplo“, podvlači ona.
Anđela nam je otkrila i da se odlučila na promene nakon same realizacije. Kako ona kaže, iz čiste navale ideja i mašte, koje je dobila posmatrajući prvobitno rešenje, dodala je određene izmene koje će da “probude” celokupan ambijent. A ovo je uspešno postigla kroz ubacivanje tepiha sa geometrijskim uzorkom, upečatljive slike na zidu kojom dominira narandžasta i pomoćnog stočića u smaragdno zelenoj boji.
*
Raspored nameštaja u stanu pažljivo je osmišljen kako bi se postigla maksimalna funkcionalnost, ali i zadržala estetska privlačnost prostora. A minimalistički dizajn su uspostavili i uz potpuno odsustvo vidiljivih plakara.
„Poseban fokus bio je na tome da se prostor za skladištenje integriše u dizajn, tako da se ne nameće oku i da stan ostane prostran i otvoren. U kuhinji smo se odlučili za visoke elemente, koji pružaju obilje prostora za odlaganje kuhinjskih aparata, posuđa i namirnica. Na taj način smo uspeli da „sakrijemo“ svu kuhinjsku opremu, stvarajući uredan izgled bez vidljivih elemenata skladištenja. Obloge od mermernih ploča na stubu, koji vizuelno razdvaja kuhinjske zidove, dodatno doprinose luksuznom izgledu i povezuju prostor u skladnu celinu.Pored kuhinje, u hodniku smo osmislili nišu u koju je smešten prostrani ormar za odlaganje obuće i odeće, kako bi se ulazni prostor oslobodio suvišnih predmeta i stvorio dojam urednosti. U dnevnoj sobi nalazi se dugačka komoda, koja je dovoljno prostrana da sakrije sve sitnice koje ne želimo da budu na vidnom mestu. Na ovaj način postigli smo suptilan, ali funkcionalan prostor za skladištenje u svakom delu stana, bez vidljivih ormara koji bi narušili jednostavan i elegantan izgled prostora“, priča Anđela.
Zanimalo nas je da li su i spavaće sobe uređene na ovaj specifičan način i koje boje i materijali dominiraju.
„Trudimo se da konceptualno rešenje provlačimo kroz sve prostorije jednog stana, pa je tako i master spavaća soba dobila naznake dizajna koji je u dnevnoj sobi. Bordo tapacirani krevet dominira ovom spavaćom sobom, dok je ulogu noćnog stočića preuzeo mermerni kamen koji se opet ponavlja na delu zida. Drugu stranu kreveta zauzima stočić dizajniran od strane danske dizajnerke Kristine Dam. Zbog ograničenog prostora, jedan zid smo iskoristili za ormare i to sa staklenim frontovima, pa je celokupan prostor poneo šarm klasičnog stila“, objašnjava ona.
Na kraju, rekla nam je i kako bira proizvođače nameštaja i koliko je teško nabaviti ovakve komade u Srbiji.
„Proizvođače biram na osnovu budžetskog limita i kvaliteta ali i na osnovu estetike koja se uklapa u viziju projekta. Trudim se da biram komade koji su funkcionalni, dugotrajni i izrađeni od prirodnih materijala, jer verujem da doprinosi ukupnom kvalitetu prostora. Smatram da skupo ne znači automatski i kvalitetno, pa se, zaista dosta prozivođača nameštaja izuzetno ističe po svom odnosu cene i kvaliteta i to mislim u pozitivnom smislu. Postoji i dosta radionica i brendova koji nude visokokvalitetan i personalizovan mobilijar po meri, što olakšava realizaciju idejnih rešenja. U slučaju da je potreban specifičan komad koji nije dostupan lokalno, sarađujem sa dobavljačima koji omogućavaju uvoz i organizaciju transporta iz inostranstva“, zaključuje ona.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: