Dizajneri nameštaja su se okupili u Milanu i pokazali kako će izgledati najbolji svetski enterijeri

Emeco
Emeco Foto: SOPA Images / Sipa Press / Profimedia

Fuorisalone 2025. u okviru Milan Design Week-a predstavlja najnovije trendove u dizajnu nameštaja i enterijera. To je mesto gde najbolji svetski dizajneri enterijera pronalaze inspiraciju.

Za luksuzne brendove, Nedelja dizajna u Milanu podjednako je važna zbog uticaja koliko i zbog enterijera. Iako druge svetske nedelje dizajna sve više dobijaju na značaju — pariska Maison & Objet sve više jača svoju poziciju u segmentu luksuza, Nedelja dizajna u Dubaiju postaje centar za jako bogate klijente, a uticaj Design Miami-ja se širi i van granica SAD-a — milanska i dalje, moglo bi se reći, ostaje najprestižnija.

Luksuz u Milanu

Superstudio Piů
Superstudio Piů Foto: Alessandro Bremec/NurPhoto/Shutt / Shutterstock Editorial / Profimedia

Salone i Fuorisalone su idealna pozornica za luksuzne brendove da izraze vrednosti kao što su vrhunska izrada, inovacija i pažnja prema detaljima. Preplitanje mode, arhitekture i dizajna pruža jedinstvene prilike za eksperimentisanje sa novim saradnjama i predstavljanje kolekcija koje prevazilaze tekstil, obuhvatajući nameštaj, rasvetu i aksesoare. Luksuz je danas, više nego ikad, pitanje doživljaja, a ovakvi događaji omogućavaju stvaranje imerzivnih narativa koji publiku uključuju na emotivnom i čulnom nivou.

Modni brendovi u svetu enterijera

Dolce&Gabbana Foto: Dario Raimondi / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Prateći zvanični program Nedelje dizajna u Milanu, tu je i Milano Moda Design, koji stavlja fokus na kolekcije za uređenje doma koje predstavljaju modni brendovi. U ovom izdanju, kalendar obuhvata 34 brenda, među kojima su i debitantska predstavljanja brendova kao što su Brioni, Jil Sander, Jimmy Choo, Kiton, Louis Vuitton, MSGM i Santoni.

Louis Vuitton planira dva događaja: predstaviće svoju kolekciju Objets Nomades u ultra-ekskluzivnom izložbenom prostoru, gde klijenti najvišeg ranga mogu naručiti personalizovane verzije njihovih komada. Takođe će obeležiti otvaranje svoje prodavnice u ulici Via Monte Napoleone. Italijanski brend obuće Santoni takođe će proslaviti otvaranje svoje butika u istoj ulici, koji je dizajnirala španska arhitektkinja Patricia Urquiola.

Dolce&Gabbana Foto: Dario Raimondi / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Gucci će predstaviti izložbu pod nazivom „Bamboo Encounters“, inspirisanu umećem brenda iz sredine 1940-ih, kada je počeo da koristi bambus za ručke torbi, posebno kod modela Gucci Bamboo 1947.

Loewe će predstaviti kolekciju čajnika koje je osmislilo 25 međunarodno priznatih umetnika, dizajnera i arhitekata.

Dolce & Gabbana, Saint Laurent, Armani, Hermès, Rimowa, Missoni, Roberto Cavalli i Fendi su među ostalim brendovima koji će ove godine organizovati događaje i aktivacije.

Promenljiv pejzaž

L'Appartamento by Artemes
L’Appartamento by Artemes Foto: Piero CRUCIATTI / AFP / Profimedia

Dok segment ultra-bogatih klijenata ostaje stabilan, šire tržište luksuza beleži usporavanje, naročito u Evropi i Kini, što bi moglo uticati na ulaganja u velike kolekcije nameštaja i proizvoda za dom.

Brendovi koji izlažu na Nedelji dizajna u Milanu moraće da stave akcenat na bezvremenske, vredne investicije i fleksibilne, modularne dizajne koji odgovaraju promenljivim potrebama potrošača.

Generacija Z i mlađi milenijalci, koji oblikuju budućnost luksuzne potrošnje, pristupaju dizajnu na drugačiji način — dajući prednost pričama, digitalnim iskustvima i modularnim, multifunkcionalnim komadima. Mlađa publika je manje fokusirana na posedovanje statičnih luksuznih predmeta, a više ih zanimaju dizajni koji unapređuju životni stil (kao što su prilagodljivi prostori i nameštaj koji se lako uklapa u prostore za iznajmljivanje).

Pogledajte još fotografija sa Fuorisalone 2025.

Emeco
Emeco Foto: SOPA Images / Sipa Press / Profimedia

*

ORObyRUFFINO
ORObyRUFFINO Foto: Alessandro Bremec / Zuma Press / Profimedia

*

Foto: SOPA Images / Sipa Press / Profimedia

*

Foto: SOPA Images / ddp USA / Profimedia

*

Foto: Nicola Marfisi / Shutterstock Editorial / Profimedia

*

Visionnaire showroom
Visionnaire showroom Foto: Piero CRUCIATTI / AFP / Profimedia

*

Foto: Piero CRUCIATTI / AFP / Profimedia

*

Dolce&Gabbana Foto: Dario Raimondi / SplashNews.com / Splash / Profimedia

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram