
Osmišljavanje ovog projekta bilo je inspirisano životom i radom vlasnika stana na Dalekom istoku, kao i jakoj povezanosti čoveka i prirode.
Upit za izradu projekta uređenja ovog stana došao je od klijenta koji je već imao gotov projekat enterijera, ali je nakon što je video projekat stana sa japanskim detaljima na platformi SuperProstor, poželeo nešto slično. Ovaj prostor je, kao i pomenuti, bio namenjen izdavanju. Uz maksimalno poverenje, klijent je dao samo osnovne smernice koje je projektom trebalo ispuniti – funkcionalnost, jednostavnost, dosta skladišnog prostora i osećaj mira.

Projektni zadatak Danijele Mišković obuhvatao je ulazni hodnik, dnevni boravak sa trpezarijom i dve spavaće sobe. Kao i kod prvog projekta iste tematike, osnovu dizajna čine neutralni tonovi, prirodni materijali, jednostavne linije i tople nijanse drveta.

Ovog puta za centralni motiv iskorišćen je zid, čije je oblikovanje inspirisano tradicionalnim japanskim kliznim pregradama – fusuma. Umesto pokretnih panela, zid je obložen tapetama na kojima su oslikani ždralovi, trešnjin cvet i zalazak sunca. Ovaj „oslikani zid” ne samo da aludira na delikatnost svile i papira, već unosi novu dimenziju prostora – onu u kojoj slika nije samo dekoracija, već deo priče.
Na zahtev klijenta, zatečena rasveta i ugradni nameštaj (kuhinjski elementi i plakar u zoni ulaza) ostali su nepromenjeni. Unutrašnja stolarija izrađena je u tamnijim tonovima, spoljašnja je izvedena u svetlijim nijansama drveta, dok parket ima treću nijansu koja se razlikuje od prethodnih. Prilikom izrade projekta bilo je neophodno sačuvati nameštaj, rasvetu i detalje u zatečenom obliku i istovremeno ih uklopiti u novo rešenje enterijera.

Nameštaj u dnevnom boravku karakterišu jednostavne, niske forme, koje aludiraju na japansku tradiciju sedenja blizu poda. Sofe i jastučići za sedenje postavljeni su oko centralnog drvenog stola, čime se stvara intimna zona okupljanja koja podstiče razgovor i druženje. Materijali su prirodni, preovlađuje svetlo drvo i tekstil u nijansama peska i kamena.

Otvorene drvene police sa drvenim rešetkastim zidnim panelima daju ritam zidu i nude prostor za izlaganje pažljivo odabranih predmeta – knjiga, sitnih skulptura, bonsaija. I ovde je funkcionalnost pažljivo uklopljena u estetiku: prostor nije zagušen, ali sve ima svoje mesto.
Obilje dnevnog svetla ulazi kroz velike prozore i osvežava prostor, dok lagane zavese i draperi unose mekoću i prema potrebi prigušuju sunčeve zrake.

Kuhinja i trpezarija su vizuelno povezane sa dnevnim boravkom, ali se uz pomoć drvene maske za radijator sa vertikalnim letvicama diskretno odvajaju i definišu. Okrugli trpezarijski sto i papirna lampa iznad njega stvaraju središnju tačku koja poziva na okupljanje i obrok bez žurbe.

Spavaće sobe prate isti princip: tople bež i zelene nijanse posteljine, drvene obloge i pažljivo postavljena rasveta stvaraju ambijent utočišta. Zid iza kreveta krase tapete sa ilustracijom inspirisanom japanskom arhitekturom, dodatno naglašene diskretnim LED osvetljenjem. Prostor ispod prozora iskorišćen je za smeštanje klupe koja istovremeno služi za skladištenje stvari – kao spoj funkcije i meditativnog pogleda ka spoljašnjem svetu.

Svaki detalj, od minimalističkog nameštaja do pažljivo odabranih biljaka i dekorativnih elemenata, svedoči o potrebi da se prostor ne optereti, već da se u njemu diše. Svetlo se filtrira kroz slojeve zavesa, dok teksture drvenih rešetki i papirnih lampi prizivaju osećaj harmonije i reda. Enterijer nije dizajniran da impresionira, već da umiri, nudeći prostor u kojem se život odvija u sporijem ritmu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: