Ranko Rajović navodi da je crtanje jako važno za razvoj mašte i misaonih procesa kod dece. Ali jedan postupak roditelja je od ključnog značaja.
Dr Ranko Rajović je lekar, neuroendokrinolog, osnivač Mense u srbiji i osnivač Nikola Tesla centra, odseka za mlade talente, koji je postavio temelje NTC sistema kreativnog učenja.
On neretko upozorava na reške roditelja koje usporavaju razvoj inteligencije kod dece, ali i otkriva savete za pravilan razvoj mozga.
Jedna od preporuka se odnosi i na zadatak uz koji dete može da razvije i pokrene maštu, misaone procese i nove ideje.
Ranko navodi da crtanje predstavlja jedan od zadataka koji najbolje mogu da aktiviraju ove procese, ali ističe da je uticaj roditelja i odraslih suštinski bitan. On navodi da deci treba dati određenu temu, kao na primer da nacrtaju travu i sunce ili slične nelogične priče, predviđene uzrastu. A naša reakcija na kraju je od glavnog značaja.
On to ovako objašnjava:
„Nelogične priče služe da naučimo decu da naprave svoj čarobni svet“, kaže on, pa daje primer. „Na jednom predavanju smo imali neobičan stih, koji glasi: „Naša mama bi u svet odletela“. Većina odraslih je nacrtala mamu u avionu, a deca u vrtiću su nacrtala mamu sa krilima iz glave. Pa su bile dve imenice, trava i Sunce. Odrasle osobe su nacrtale sunce sija, trava raste, a desta su nacrtala da trava raste do sunca“, priča on.
Njegova reakcija je bila da je deci rekao: „Divno, to je to“.
Ipak, njegova koleginica je zamolila da joj objasni i kako da objasni deci da krila ne rastu iz glave.
„Zna dete jako dobro da krila ne rastu iz glave, ali pustite ih da rastu. Jer ako kažemo detetu da ne mogu krila iz glave, ili da ne može trava do sunca, mi njima zatvaramo taj čarobni svet. jer to je suština. Da oni stvaraju, razmišljaju, da daju nove ideje, da prave scenografije i time imaju jedno lepo detinjstvo“, odgovorio je Ranko,
Ranko često ističe da crtanje može da služi kao snažno sredstvo za razvoj dečije percepcije, mišljenja i veština koje se poboljšavaju kroz vežbanje. On navodi i da crtanje ne treba da bude gledano kao talenat, već kao vid izražavanja i komunikacije.
Crtež igra ključnu ulogu u dečijem razvoju, pokrivajući kognitivni, emocionalni i grafomotorni aspekt. Roditelji i vaspitači treba da podrže i pohvale svaki dečiji crtež, izbegavajući kritike koje mogu smanjiti detetovu želju za crtanjem.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: