Psiholog dr Piter Grej je celu karijeru posvetio vezi između obrazovanja i dečje igre. Bio je profesor na Bostonskom koledžu i autor je nekoliko knjiga.
Dr Piter Grej se sada povukao iz redovne nastave, ali i dalje sprovodi i objavljuje istraživanja i drži gostujuća predavanja. U jednom svom obraćanju on je objasnio zašto je igranje neophodno za zdrav razvoj naše dece i kako konkretno utiče na njih.
„U igri deca uče da kontrolišu svoj život, to je zapravo jedino mesto gde ona kontrolišu svoje živote. Kada im to oduzmemo, ne dajemo im priliku da uče kako da ga kontrolišu. U igri uče da rešavaju svoje probleme i nauče da život u stvari nije tako strašan. U igri iskuse radost i uče da svet nije tako depresivan. Na kraju krajeva, dok se igraju uče kako da se slože sa drugarima i da sagledaju stvari iz tuđe vizure, vežbaju empatiju, prevazižu narcizam. Igra je po definiciji kreativna i inovativna. Ako je oduzmete, sve ove stvari će propasti, a ipak svuda se raspravlja da im treba više škole, ne više igranja i to stvarno moramo da promenimo“, rekao je u svom izlaganju dr Piter Grej.
Prema mišljenju dr Grej, deca ostaju uskraćena ako nemaju najmanje pet do šest sati slobodnog vremena svakog dana.
Nenadzirana igra je zapravo od ključne važnosti za dečji emocionalni i socijalni razvoj. Odrasli ne bi smeli da deci uskrate ove važne lekcije svojim mešanjem, kaže Grej.
„Društvo koje zaboravi kako se igra, jeste društvo koje čine sebični pojedinci“, zaključio je on.
U svom TedX talku on skreće pažnju na činjenicu da je u poslednjih 60 godina u Sjedinjenim Državama došlo do postepenog, ali sveukupnog dramatičnog pada slobode dece da se igraju sa drugom decom, bez nadzora odraslih. Tokom ovog istog perioda, došlo je do postepenog, ali sveukupnog dramatičnog porasta anksioznosti, depresije, osećanja bespomoćnosti, samoubistva i narcizma kod dece i adolescenata.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: